Bucate-alese și taraf găsești, din plin, la Popas

La Popasul Păcurari, evident, locul în care bloggerii ieșeni s-au distrat pe cinste la o nouă întâlnire plină de râsete, voie bună și, de data aceasta, mulți și dezorganizați pași de dans. Vorba aia, ne pricepem la scris, nu la dat din picioare. Seara de la Popas a fost parcă desprinsă din povești, în sensul că a părut nesfârșită, fără capăt, când credeai că-i gata, tot mai apărea ceva în peisaj. Dar Dumnezeu să ne ție, căci cu Epox în poveste, înainte mult mai este!

Principala problemă la povestea noastră este că eu îmi amintesc doar frânturi din ea. Noroc de faptul că e scrisă într-o carte cu poze colorate (sau alb-negru, depinde de tipografie), imagini care îți oferă subit momente de deja-vu („frățică, eu am trăit undeva clipele astea”). Și am să vă redau și vouă faptele exact în ordinea în care îmi revin mie în minte:

Și-am încălecat în taxi și am plecat și noi într-un final spre casele noastre.

LaPopas-0228

LaPopas-0221

Taraful Domnesc, cel care nu ne-a permis să stăm aproape deloc la mese din pricina acordurilor pe care le producea, ne-a demonstrat de ce trage lumea la Popas în serile în care este poftă de dănțuit. Hore interminabile, sârbe alerte, romanțe pasionale ori hituri celebre, toate combinate în așa fel încât să nu-ți permită să te odihnești, ci doar să îți miști picioarele din inerție până când, efectiv, cazi lat pe ringul de dans. Da, la propriu. Arcușul violonistului alunecă ușor pe corzile viorii pentru a reda o Ciocârlie vioaie, saxofonistul intră în mijlocul grupului care dansează, țambalul gâdilă urechile tuturor petrecăreților, orga accelerează dibace ritmul, iar vocea gravă a solistei întregește spectacolul oferit de ansamblu. Inevitabil, moș Bogdan a lu’ Poaie nu renunță până nu descoperă de la membrii tarafului, experți în terapie de cuplu, care a fost motivul ruperii lanțului de iubire. Cu tristețe-n voce și bucurie-n suflet, uncheșul acceptă explicațiile și se îndreaptă agale spre căminul cultural din centrul orașului (cunoscut de mulți și sub numele de Fratelli).

Tort de mascarpone și salam de biscuiți
Tort de mascarpone cu banane și salam de biscuiți
Plăcintă cu mere
Plăcintă cu mere
Clătite cu brânză dulce
Clătite cu brânză dulce

Momentul mult așteptat al desertului a venit. Mai repede decât ne-am fi așteptat, dar și din belșug. Pe masă se perindă dulciuri care-ți iau ochii. Între două piese ale formației, furi repede lingurița co-meseanului ca să nu apuce să mănânce mai mult ca tine și te înfrupți din tortul de mascarpone cu banane, excelentă alegere pentru aniversările sărbătorite la Popas, Plăcinta Bunicii și plăcinta cu mere, ambele calde și gustoase, dar și îmbietoarele clătite cu multă brânză, servite în vase de lut. Cu diabetul deja înregistrat la medicul de familie, ne-am întors la dans.

Platoul Purcelușului Vesel
Platoul Purcelușului Vesel
Curcan Înhămat la Căruță
Curcan Înhămat la Căruță
Datina Ciupercilor la Popas
Datina Ciupercilor la Popas
Vinuri Bucium
Vinuri Bucium

Bine, bine, râdem, bem și glumim, dar nu mâncăm și noi ceva dacă tot ne-am oprit la Popas la ceas de seară? Nici bine nu terminăm gândul că gazdele noastre inundă masa cu platouri care mai de care mai burdușite cu preparate, suficiente și dacă faci o cumătrie sau petreci cu mulți prieteni. Am recunoscut repede Platoul Purcelușului Vesel, cu mixuri de carne de porc (cotlet, ceafa, mușchi, fleică), mămăliguță cu brânză de burduf, garnitură de cartofi țărănești și gogoșari în oțet. Nu știu cât de vesel mai putea fi purcelul, dar stomacurile noastre țopăiau de fericire. N-am ratat nici Curcanul Înhămat la Căruță, o căruță încărcată cu mămăliguță, cartofi rumeniți cu slană, murături și mixuri de carne de pui și curcan (copănele, piept, pulpe, aripioare). Credeți-mă pe cuvânt, curcanul nu părea deloc împovărat, plus că l-am eliberat rapid de greutăți. Ni s-a prezentat și Datina Ciupercilor la Popas, una străveche, incluzând ciulama de ciuperci, ostropel de hribi și mămăliguță. De lins pe degete și nu alta! Toate au fost stropite cu vin de la Bucium, după preferințe: Fetească Neagră, Busuioacă de Bohotin sau Fetească Albă. Numaidecât, ne-a venit și cheful să-ncingem o horă moldovenească.

LaPopas-0178

Prăjituri de la Cremish
Prăjituri de la Cremish
Prăjituri de la Cremish
Prăjituri de la Cremish

Dacă tot am fost printre primii care s-au oprit la Popas, am avut ocazia să testez prăjiturile oferite de cofetăria Cremish, dintre care am remarcat mini-tartele cu ciocolată, mini-tartele cu fructe și mini-amandinele. Sunt numai câteva dintre multele variante de platouri de prăjituri potrivite pentru botezuri ori alte evenimente aniversare. După ce ne-am adunat toți și ne-am așezat strategic, ne-am dat seama că ușor privilegiați sunt Paul și Etienne, așa că i-am decretat mirele și mireasa serii. Zis și făcut, să înceapă prima nuntă din blogosfera ieșeană oficiată la Popasul Păcurari, în post, între doi feciori vânjoși. Pahare cu simboluri tematice sunt, cufăr pentru închinat există, a început și muzica să cânte. Se anunță nuntă mare și frumoasă! Nu suntem pregătiți cu bani, dar măcar două carduri găsim în portofel să lăsăm la plecare.

Pahare mire/mireasă
Pahare mire/mireasă
Nuntași
Nuntași

A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi fost, nu s-ar mai fi povestit…

Sper că mi-am amintit evenimentele în ordinea firească în care s-au desfășurat. Dacă nu-i așa, propun să repetăm isprava ca să o redau cu mai multă precizie.

Nuntași-parteneri: Ciprian, Titi, Alex, Irina, Elena, Alice, Alexandra, Andreea.

Maestră de ceremonie: Gabriela

Rezumat:

O fo' fain, mă!
O fo’ fain, mă!

3 thoughts on “Bucate-alese și taraf găsești, din plin, la Popas”

Hai să discutăm. Postează un comentariu: