Iașul joacă darts

darts

Joacă des, cu pasiune și cu zâmbetul pe buze. Zâmbind și bucurându-se de joc i-am regăsit și duminică seară pe membrii clubului de darts din Iași, un grup care adună peste 30 de membri, oameni care își etalează săptămânal priceperea la aruncarea săgeților la țintă. N-a fost prima oară când am văzut cum se desfășoară un concurs de darts, însă a fost o premieră să particip într-o competiție de darts. Și ca să nu ne speriem, experții de la Iași Darts Club au organizat o minicupă a bloggerilor, la care ne-am adunat 8 pretendenți – 7 băieți și-o fată. De cum am ajuns, Vali ne-a oferit săgețile lui ca să exersăm aruncările. Eu jucasem până ieri cu săgeți cu vârful din plastic, genul ăla pe care trebuie să îl schimbi la fiecare 10 aruncări. Ei bine, săgețile lui Vali, ca ale tuturor jucătorilor prezenți de altfel și ale oricărui pasionat de darts care se respectă, aveau vârful din metal și erau simțitor mai grele decât cele cu care eram obișnuit.

Partea bună este că reușești să te acomodezi repede. Nu să dai unde ai vrea, însă cel puțin să nimerești board-ul (limbaj de profesionist, mă-nțelegeți?). În paralel cu întrecerea celor de la Iași Darts Club, s-a făcut o piramidă și pentru noi cu sferturi, semifinale și marea finală. Dar înainte să începem, era nevoie de explicarea regulilor mai pe larg. Am jucat după sistemul 501 – deschidere simplă și închidere dublă. Simplu, nu?🙂 Nici noi n-am înțeles inițial, dar am avut oameni iscusiți și binevoitori lângă noi care să ne explice toate regulile necesare și să ne răspundă la toate întrebările penibile pe care, inevitabil, le aruncam în stânga și-n dreapta, numai la țintă nu. Așadar, jocul 501, unul dintre cele mai comune din darts, presupune reducerea scorului tău de la 501 puncte la 0 înaintea adversarului, iar închiderea dublă reprezintă obligația jucătorului de a închide runda cu o aruncare în zona dinspre exterior a board-ului, zonă care se punctează dublu. Mă rog, pare mai simplu când joci.😛

După această lecție necesară de introducere în bazele darts-ului a început misiunea cu adevărat complicată de a pune în aplicare ce tocmai ai învățat. Și, așa cum ne-am așteptat cu toții, treaba cu închisul care necesita o dublă s-a dovedit a fi cea mai grea, unii dintre noi făcând unele runde să dureze zeci de minute până când spațiul potrivit de pe țintă era nimerit. Primul meu meci a fost unul de acomodare și am avut șansa ca adversarul meu să se acomodeze și mai greu (mulțumesc, Cipoc). O victorie deloc simplă cu 2-1 și eram deja semifinalist, o semifinală care a fost cât se poate de palpitantă și spectaculoasă. Succesul a venit tot cu scorul de 2-1, profitând de largul suport din partea lui Cătălin care a ratat 3 sau 4 ocazii de a închide meciul în runda decisivă. Finala cu Ettiene a fost un galop de sănătate, poate și pentru că în partea de jos a piramidei jocurile au durat mai mult, iar eu am avut destul timp să îmi odihnesc mâna.😀

Imagine

Așa m-am ales cu minunatul trofeu și chiar dacă n-am apucat să țin un discurs la fața locului, aș vrea să mulțumesc acum organizatorilor pentru explicații, săgeți (am schimbat de vreo 4 ori săgețile și toate știau deja să zboare unde trebuie), că ne-au ținut scorul (noi sigur ne-am fi încurcat), că ne-au ajutat cu sugestii de închidere la care noi nu ne-am fi gândit niciodată și că ne-au suportat lângă ei câteva ore. Mulțumesc Adrianei pentru cele 2 sfaturi extrem de utile – să încerc să arunc toate cele trei săgeți în aceeași zonă a board-ului și să le scot cu cealaltă mână decât cea cu care arunc pentru a nu suprasolicita brațul (excelentă recomandare, trebuie să recunosc). Nu în ultimul rând, mulțumesc adversarilor că s-au chinuit să fie mai puțin inspirați decât mine.

Dacă sunteți curioși cum stă treaba cu darts-ul sau dacă vreți să aflați dacă vă pricepeți ori, pur și simplu, vreți să vă relaxați într-o seară într-un mod inedit, trebuie să știți că Iași Darts Club organizează în fiecare marți o competiție destinată amatorilor acestui sport. Acestea se desfășoară în Play Again, pe care îl găsiți în Palas. Și pentru a vedea cum se descurcă cei mai buni dintre cei mai buni din România, vă invit să vă dedicați o oră sau mai multe sâmbăta aceasta, pe 15 martie, și să treceți pe Hotel Unirea – Sala Cuza, unde se va desfășura un concurs național la care se anticipează prezența a aproximativ 100 de pasionați de darts din toată țara. Voi încheia cu deviza clubului ieșean, una care merită urmată fără menajamente: Ia Și Joacă Darts!

Imagine

Hai să discutăm. Postează un comentariu:

