Există voci bune în Iaşi!

Ieri am fost la Gala Karaoke Show la Ateneu pentru că am observat câteva nume cunoscute printre concurenţi şi doream să le ascult prestaţiile, dar şi să descopăr voci ascunse ale Iaşului care merită mediatizate. Aşteptările nu mi-au fost deloc înşelate şi am adăugat listei personale de viitori solişti de succes (dacă am trăi într-o ţară respectabilă) câteva nume.

Nu o să scriu nimic despre organizare sau despre modul în care au fost acordate premiile pentru că ideea de a crea un spectacol în care pot urca pe scenă tineri puţin cunoscuţi este de invidiat şi îmi voi continua cometariile doar pe această bază.

Vocea care m-a impresionat cel mai mult prin forţa şi corectitudinea interpretării a fost cea a Andrei Hangiuc, un timbru care te duce cu gândul la interpretele  de culoare care cântă gospel şi pentru care eu cred că cel mai potrivit gen muzical pe care ar trebui să îl abordeze este jazz-ul.  Am aflat ca ea colaborează cu formaţia ieşeană The Fusion Music şi aceasta este una dintre melodiile lor:

Amir Arafat a fost vocea masculină cea mai bună, după părerea mea, reuşind să te facă să crezi ca pe scenă se află George Michael sau Michael Jackson atunci când le interpretează melodiile. Amir a făcut parte din trupa Buzz, câştigătoarea sezonului Megastar dedicat formaţiilor. Amir este cel care cântă primul:

Ingrid Iarcuczeiwicz a fost una dintre cele două concurente care au participat ieri şi au fost prezente şi la festivalul de la Mamaia din acest an. Ingrid mi s-a părut şi la această gală şi în celelalte înregistrări în care am urmărit-o indecisă asupra atitudinii cu care să abordeze melodia – ori cântă prea încet, ori ridică prea mult vocea, ajungâng chiar la un nivel la care devine iritant- Totuşi, atunci când îşi găseşte ritmul potrivit are prestaţii uimitoare.

Cea de-a doua participantă de la Mamaia, Daniela Cojocaru,  a obţinut şi un premiu la festivalul de pe malul mării şi a vrut să îşi demonstreze poate mai mult decât era cazul calităţile vocale incontestabile şi a exagerat pe alocuri cu înflorituri şi note înalte, reuşind să falseze de câteva ori.

Tudor Pletea a fost desemnat câştigătorul de aseară poate mai mult pentru isteţimea de a alege o melodie ritmată şi cu priză la public decât pentru vocea excepţională. Ca să nu fiu înţeles greşit, Tudor Pletea ar putea fi solistul oricărei formaţii din Iaşi fără nicio problemă, el fiind un timp chiar membru în trupa SoundCheck şi având studii muzicale la Conservator. Aceste lucruri nu pot fi puse la îndoială, dar pot să afirm fără niciun fel de dubiu ca ieri au existat voci mai bune. Aceleaşi menţiuni pot fi făcute şi pentru Dragoş Anghel care, în opinia mea, e un excelent backing vocalist.

De asemenea, lucrând şi studiind mai mult se pot perfecţiona şi  Mădălina Darabană (solistă în formaţia Descântec), Mădălina Amicşulesei, Roxana Buhuşi sau Florina Dăscălescu. Ceilalţi participanţi nu s-au ridicat peste nivelul unei reprezentaţii de karaoke în cadru amical.

Îi susţin pe cei care au demonstrat că pot cânta şi aştept ca în eventualitatea în care omit un concert de-al lor care merită promovat să anunţe evenimentul pe AltIaşi.ro.

2 thoughts on “Există voci bune în Iaşi!”

  1. Ma bucur ca pot sa simt vibe-ul iesean de aici de la cateva sute de km distanta si ca se misca, domnule, lucrurile prin targ. Abia astept sa ma misc si eu cu ele prin noiembrie cand vin. O sa povestesc din timp ce am in cap si cam ce vom face noi impreuna 🙂 Pupaturi de Luiza Zan

    Like

  2. Sugestia mea e sa nu mai pui filmele cu autoplay….de fiecare data trebuie sa stau sa inchid toate filmuletele ca sa pot asculta unu din ele…..in rest…esti foarte tare :)>-

    Like

Hai să discutăm. Postează un comentariu:

