Muzica din sufletul meu

N-am fost niciodată un as în a călători prin viaţă, însă n-am vrut nici să rămân pe un peron anonim. Consider fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu ca fiindu-mi superior prin ceva, de aceea încerc să învăţ câte ceva din fiecare. E şi asta complicat… trebuie să ai răbdarea de a aştepta momentul în care vei descoperi acel ceva. Merg prin viaţă cu tramvaiul, privesc pe geam şi trăiesc propriul meu videoclip, pe ritmuri lente ori mai alerte, am zilnic figuranţi (uneori aceeaşi, deseori sunt alţii, pe care nu i-am văzut niciodată), am şi colegi de scenă, ce cântă foarte bine.

În acest videoclip, eu îmi aleg muzica pe care înaintez. E muzica sufletului meu, ţin enorm de mult la ea. Când o notă sună fals, fug repede şi repar. Mă opresc puţin din ceea ce făceam şi acord maximă importanţă: n-aş vrea să mai sune fals. Multe decoruri, multe stări de spirit, repetiţii mai bune, mai rele… aşa e videoclipul meu.

Aş recomanda oricărui om să-şi scrie biografia, să destăinuie muzica pe care o ascultă, să împărtăşească fiecare cadru din videoclipul său. Să lupte să facă un scenariu de excepţie, o coloană sonoră unică şi să aibă actori de calitate.

Pe ce muzică trăieşti? Cum e videoclipul tău? Ţi-ai scrie biografia? 

25 thoughts on “Muzica din sufletul meu”

  1. Eu nu as repara fiecare nota care suna fals. Oare nu poti invata nimic din acel sunet iesit din linia melodica? Unele necesita reparatii altele sunt astfel pentru ca tu le-ai facut sa fie asa.
    Biografia? Oamenii invata mai mult de la tine decat dintr-o carte scrisa despre viata ta. Inainte de a ma gandi la biografie, ma gandesc ce as putea sa fac pentru omul cu care ma intalnesc.
    Viata mea este un tablou dinamic si in permanenta miscare. Ziua de maine iti aduce alte nuante decat cea de ieri. Astazi ploua, maine-i soare. Multime de culori care dau nastere altora. Emotii, sentimente, trairi, fapte si actiuni amestecate pe un drum in care oamenii reprezinta un element central. Sunt nuante care nu-mi plac si nuante pe care le iubesc. Exista momente cand imi doresc sa schimb, cand imi doresc sa ma pierd printre culori, sa ma fac nevazuta si sa dispar in ele. Intrebarea pe care mi-o pun adesea: cum va arata tabloul meu la final?

    Like

  2. adela:
    Sunt perfectionist si e bine sa existe o armonie de-a lungul vietii.
    Biografiile raman si dupa ce noi nu mai suntem. Am putea face ceva si pentru oamenii cu care nu avem sansa sa ne intalnim.
    Sunt sigur ca vei avea un tablou apreciat si o cromatica ce iti va incalzi de fiecare data inima.

    Like

  3. Eu traiesc in culori, nu in sunete. Adela a descris frumos un fragment dintr-o astfel de viata.Tabloul meu e un vernisaj, fiecare lasa urme pe panza, unele trasate cu precizie, viu colorate, altele estompate.

    Like

  4. videoclipul meu (acum ca am posibilitatea de a avea si coloana sonora dupa placul inimii la mine 😛 ) e ceea ce-mi ofera calatoria cu tramvaiul sau lungul drum spre casa; am inceput sa ma uit la fetele oamenilor, lucru de neimaginat la mine, iar starea mea de spirit s-a imbunatatit datorita “terapiei”; ascult orice gen, orice melodie are o sansa la inima mea, dar recunosc..am favorite (multe rau) la care as reveni oricand, imi place cand din lista apare o melodie care se potriveste cu ritmul strazii, cu felul in care se misca ceilalti; mi-ar placea foarte mult sa le pot da si celorlalti pe langa care trec ocazia sa auda ce aud eu..e magie..muzica e terapia mea pentru orice stare m-ar cuprinde, sunt dependenta de ea, recunosc! 😀 in privinta biografiei..cred ca le-as lasa celor la care am tinut playlistul meu..cantecele care m-au facut sa plang, sa rad, sa dansez, SA SIMT ..cred ca este singura cale prin care m-ar putea cunoaste cu adevarat, ar putea vedea ce viata am avut, ce sentimente am experimentat si mai ales..ceea ce as fi vrut sa aiba si ei, videoclip..hmm..da ar fi o colaj d imagini..apusuri, marea, muntele, flori, cai, fluturi, caini, in cele mai vii culori;oameni pe care i-am iubit, pe care i-am admirat..sa fie in alb-negru..finalul sa aduca in prim plan figura mea..apoi cadrul se largeste si sunt in jurul meu toti cei care au avut importanta pentru mine..luung videoclip, dar e ceva ce m-ar implini 🙂

    Like

  5. Wanna: Eu zic ca e un videoclip la care visam multi: flash-uri cu imagini reprezentatuve pentru sufletul nostru; figura noastra in mijlocul celor pe care i-am simtit aproape intr-un moment al vietii.
    Multumesc de destainuire!

    Like

  6. Daca ar fi sa vorbesc in termeni de NLP, Dragos este un auditiv, iar Alexandru si cu mine suntem vizuali. Dragos, noi ne formam imagini despre noi, lume, amintiri, viata. Tu auzi, canti viata, sunetele si muzica sunt importante pentru tine. Cred ca atunci cand exista un zgomot puternic in apropierea ta nu te poti concentra prea bine. sa-mi spui daca ma insel. Am vazut aceasta complementaritate dintre voi doi si-mi place echipa voastra.

    Like

  7. adela, Dragosh: E frumos sa fii considerat parte din echipa, desi contributia mea la acest blog a fost minora; Dragosh a insistat ceva timp pentru a ma convinge sa public un text 😀 . A meritat, pentru schimbul de idei, pentru lucrurile invatate.

    Like

  8. Prefer sa imi imaginez viata mea asemeni unui tablou .Poti descoperi mult mai usor ceva despre trairile autorului dak esti atent la nuantele utilizate, la precizia cu care au fost trase si urma lasata. Viata e asemenea unui vernisaj: multi sunt cei din jurul tau care te urmaresc, ce dores sa te cunoasca , dar si mai putin cei ce descopera adevaratele nuante din tabloul tau.

    Like

  9. Oana: Viata poate fi privita intr-adevar in multe moduri si cei mai fericiti sunt cei care le pot combina. Se pare ca maresti echipa “vizualilor”. 😛

    Like

  10. Viata mea este un sir lung de sunete….uneori mai frumoase, alteori false…depinde de starea mea de spirit, depinde de gandurile mele, depinde de zidurile de care ma izbesc….Pentru ca totul sa fie o armonie, incerc sa adaptez orice sunet muzicii sufletului meu, iar daca suna fals, il “slefuiesc” pana cand devine o nota importanta ritmului….
    Multi avem o melodie a sufletului, multi traim pe ritmuri mai alerte sau mai lente…”ascultand” muzica fiecaruia putem sa intelegem ceea ce el simte…putem sa ii vedem viata….un sunet poate spune foarte multe despre o persoana….poate uneori chiar totul daca notele sunt puse intr-o anumita ordine…
    Putem gasi acelasi ritm, melodie doar la doua persoane, doi cate doi pot face ca melodia sufletului lor sa sune armonios!
    Un sunet poate face totul, chiar daca el ar suna fals, trebuie sa avem puterea sa il schimbam…si sa il asezam acolo unde ii este locul….

    Like

  11. Sorina: Frumos modul in care vezi armonia intre doua inimi… Sunt de acord ca o melodie tinde spre perfectiune cand este cantata in duet, se completeaza, se ascund greselile celuilalt si, cel mai interesant, melodia nu se opreste, merge in continuare!

    Like

  12. Eu nu-mi vad viata altfel decat o combinatie dintre melodia preferata si o imbinare coloristica..imbinare pe care oricarui artist i-ar fi imposibil de a o reda ..Culorile sunt usor de recunoscut la inceputul fiecarei melodii a sufletului..imbinarea se produce odata cu intensificarea pulsului…notele scrise de inima fac ca pensula sa arunce, in ritmul descris de sunete, culori ..astfel iau nastere nuantele..pe care doar eu le pot vedea si care ma ajuta sa traduc, cu mai multa usurinta ,portativul vietii..

    Like

  13. Muzica e o binefacere mareata… sa stii ca cei pe care nu-i misca sunt morti care nu vor putea fi cu nimic reinviati

    Like

  14. Dumnezeu ne-a dat muzica c-a s-o putem asculta din plin …
    Adica sa ne traim viata din plin…
    Sa treca fiori atunci cind auzi un sunet fals…

    Like

  15. Evident, Dumitrita, e poate cel mai minunat lucru pe care il avem pe lume si cand suntem singuri… Ma bucur sa aflu ca mai sunt persoane care apreciaza muzica la acest nivel.

    Like

  16. muzica nu se poate descrie in cuvinte……ea se poate simtii………. is la conservator…si ce sa zic……e superba viata cand e plina de sunete placute urekiei…..intotdeauna inspiratia nu te lasa deoparte……nai cum sa nu visezi locuri precum raiul auzind o lucrare…..intotdeauna vom trai cu muzica alaturi….deci ea tre simtita……si ma bucucr ca exista oameni care o simt….care dau importanta lucrurilor carora altora li se pare o prostie…

    Like

Hai să discutăm. Postează un comentariu:

