N-am destin…

Nu vreau să am un destin din cauza faptului că mă plictisesc, nu vreau să cred în asta doar pentru că nu am nimic mai bun de făcut. Vreau să am puterea de a decide şi să nu mă las purtat de ideea că oricum va fi într-un anumit fel. Destinul mi se pare – personal – un nonsens, o legendă transmisă din generaţie în generaţie de-a lungul timpului. E lipsit de logică să cred faptul următor: evenimentele ce se succed în viaţa mea sunt prevăzute într-o Carte Magică, tot ceea ce fac este cunoscut încă dinainte să se intâmple.

Ei bine, nu, nu cred! Eu aleg cum îmi petrec următoarea secundă din viaţă, eu iau decizia de a opta pentru una din cele două variante, eu hotărăsc când, cum şi unde voi merge astăzi, eu mi-am selectat şcoala, facultatea şi mai apoi job-ul.

Nu mă las in voia sorţii, nu voi fi purtat de val, ci voi conştientiza acţiunile mele, voi lupta să-mi îndeplinesc obiective, voi refuza propuneri ce nu imi convin, voi fi un OM ce îşi alege singur calea, aşa cum vrea el.

5 thoughts on “N-am destin…”

  1. Eu totusi cred ca destinul exista…Nu vreau sa ma las purtata de el pentru ca as deveni doar o persoana visatoare, ceea ce nu mereu ma caracterizeaza. Eu iau deciziile importante, eu imi aleg prietenii, cariera, sotul, casa, si asa mai departe….dar totusi toate acestea, cred, ca sunt scoase in calea mea de destin, NU hotaraste el pentru mine…dar el imi da posibilitatea sa aleg intre si intre si intre….Cum iti poti explica faptul ca atunci cand ai o problema apare “cineva” care iti da un sfat, si care te ajuta sa rezolvi ceea ce te framanta….cum a aparut?? Nu l-ai cautat tu, destinul ti l-a scos in cale…Sunt nenumarate exemple, si as putea sa continui pana la infinit, prefer sa ma opresc aici si sa te las pe tine sa tragi concluziile.

    Like

  2. Sorina: Ce te faci cand nu apare persoana? O astepti? Sunt de acord ca sunt exemple, dar nu ne putem baza pe ele. Ceea ce se intampla este tot datorita faptelor noastre, pentru ca acceptam ajutor si sfaturi. As putea sa nu acord importanta acestora, dar o fac. E varianta pentru care eu optez. Daca vrei, sunt propriul meu DESTIN prin ceea ce gandesc si fac, nu prin ceea ce astept sa se intample.

    Like

  3. “asa ti-a fost scris”..”asa a fost sa fie”..cam asta aud in general atunci cand se intampla ceva major bun/rau (mai ales RAU) in viata cuiva; sa fie pur si simplu o expresie a convingerilor transmise de generatii sau resemnarea individului respectiv in fata “destinului”? isi cauta o explicatie pentru faptul ca i s-a intamplat TOCMAI lui/ei si atunci afirma ca e destinul, a fost deja trasata calea pe care o urma..ce mai putea face?..you made your bed, sleep in it, traducere: din moment ce decizia luata in momentul X nu a fost cea mai buna, cea mai inspirata si in momentul X+10 apar consecinte nefaste, nu vad rostul sa dai vina pe destin, tu l-ai facut, e in mainile tale;in Ziua Judecatii de Apoi prefer sa apara un dosar gros plin de actiuni/ganduri pe care le-am ales EU, decat sa fie bifat pe o lista traseul pe care l-am parcurs pana acolo…

    Like

Hai să discutăm. Postează un comentariu:

